Ta kontakt med en lokal reiselivsbedrift og lag en presentasjon om deres marked, målgrupper og segmentering basert på disse spørsmålene:
- Hvilke reiselivsprodukter og tjenester selger deres bedrift?
- Hvem er deres hovedmarked og kundegrupper? Hvilke typer gjester kommer hit?
- Ser dere at disse typene gjester/segmentene har forskjellig kjøpsatferd? (Måte de oppfører seg på før, under og etter et kjøp.)
- Hvor kommer gjestene deres fra? (Geografi)
- Hvilken alder og kjønn har deres gjester? (Demografi)
- Hva er ferie- og fritidsreisende interessert i? Hvorfor kommer de hit til deres bedrift/denne destinasjonen? (Psykografi)
- Hva er bedriftsmarkedet/kurs- og konferansemarkedet interessert i? Hvorfor legger de kurset/møtene hit?
- Har dere bevisst rettet markedsføringen deres mot valgte målgrupper?
- Hvilken type markedsføring bruker dere?
- Hvem/hvilke bedrifter samarbeider bedriften med?
- Hvilke trender ser dere hos gjestene deres nå? Hvilke produkter er mest trendy nå? På ferie- og fritidsmarkedet og på bedriftsmarkedet.