Oppgaver til filmen Turbuss Vest:
- Hva handler filmen om?
- Hvem ønsker Turbuss Vest å nå med sitt budskap?
- Hvorfor sender de ikke trafikken sin videre til nettsiden sin?
- Forklar begrepene kilde, konvertering, konverteringsrate og rapportering?
- Hvilke typer konverteringer har vi?
- Hvorfor er konverteringsrater viktig?
- Hva er en landingsside og hvilken hensikt har denne landingssiden?
- Hva er fordelene med en landingsside?
- Turbuss Vest annonserte for kr 5000 på Google og opplevde en økning i omsetning på kr 250 000 på åtte uker. Hvordan kan Turbuss Vest måle og rapportere dette?
- Forklar hva som er Turbuss Vest sine steg til suksess?
- Hva kan vi lære av eksemplet i filmen?
- Forestill deg at du driver en restaurant på hjemstedet ditt. Restauranten har et eget rom for lukkede selskaper, og du vil gjerne gjøre det bedre kjent. Skisser hva slags kilder du kan bruke, og hvordan du kan få god konvertering på nettsiden.